ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΚΡΗΤΙΚΟ ΓΛΥΚΑΚΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΝΟΥΛΑ!!!!!!



Υπάρχει κάτι για την γιορτή της μητέρας που ίσως δεν γνωρίζετε. Ξέρετε ότι την  ημέρα της μητέρας στην Ελλάδα μέχρι και το 1958 τη γιορτάζαμε στις 2 Φεβρουαρίου, στην εορτή της Υπαπαντής του Σωτήρος Χριστού, όταν δηλαδή η Παναγία πήγε το Θείο βρέφος για σαραντισμό στο ναό; Η γιορτή άλλαξε ημερομηνία επειδή «έπρεπε» να συμβαδίσουμε με το δυτικό κόσμο. Είναι περιττό νομίζω να αναφέρω ότι θα προτιμούσα και ως Ελληνίδα και ως μάνα να μην άλλαζε η ημερομηνία και αυτό γιατί η Παναγία είναι το στήριγμα της κάθε μάνας, κυρίως σε εμάς τις ελληνίδες Ορθόδοξες μανάδες.
Καθώς λοιπόν σκεφτόμουν να ετοιμάσω δωράκια για τις μαμάδες μου (τη μητέρα μου και την πεθερά μου) ήρθε στο μυαλό μου το εξωκκλήσι της Ζωοδόχου Πηγής στο χωριό μου (σας το έχω αναφέρει σε παλαιότερη ανάρτηση μου http://eirini-nikolaou.blogspot.gr/2014/04/blog-post_25.html ) επειδή υπάρχει μια όμορφη εικόνα της Υπαπαντής του Χριστού δίπλα στα καντήλια του. Οι μνήμες μου είναι φορτωμένες μ’ ένα ιδιαίτερο άρωμα όταν σκέφτομαι αυτό τον ευλογημένο τόπο, εκείνο το άρωμα της φασκομηλιάς, που κάθε τέτοια εποχή μαζεύαμε από τις πλαγιές του λόφου που βρίσκεται το εκκλησάκι….
Το δωράκι μου λοιπόν δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό από ένα γλαστράκι φασκομηλιάς. Όμως ήθελα κάτι ιδιαίτερο για τις μαμάδες μου, γλαστράκι κρεμαστό και μάλιστα ένα γλαστράκι αερόστατο από ανακυκλωμένα υλικά… Η διαδικασία είναι απλή αλλά θα χρειαστεί να διαθέσουμε λίγο χρόνο

Υλικά
1.    Πλαστικά στηρίγματα από σοκολατένια αυγά του Πάσχα
2.    Μπαλόνια
3.    Παλιά περιοδικά ή εφημερίδες
4.    Χόρτο χειροτεχνίας (ράφια)
5.    Ξυλάκια παγωτού
6.    Τέμπερες
7.    Κόλλα
8.    Κορδέλες
9.    Λευκή κόλλα βινυλίου
10. Πινέλο
11. Γλαστράκι φασκομηλιάς

Διαδικασία

            Φουσκώνουμε το μπαλόνι μας προσέχοντας να είναι σε σωστή αναλογία με το πλαστικό μας καλαθάκι (από τα υλικά το 1. ), 


σκίζουμε με τα χεράκια μας το περιοδικό ή την εφημερίδα σε μικρά κομματάκια, αραιώνουμε λίγη λευκή κόλλα βινυλίου με ελάχιστο νερό και με το πινέλο μας απλώνουμε πάνω στο φουσκωμένο μπαλόνι και κολλάμε τα κομμάτια του χαρτιού σε όλη την επιφάνεια. Αφήνουμε να στεγνώσει το μπαλόνι μας  και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία όσες φορές χρειαστεί μέχρι να σχηματιστεί ένα σκληρό καλούπι στο μπαλόνι μας και όταν στεγνώσει καλά το χρωματίζουμε όπως μας αρέσει. Με το διακοσμητικό μας χόρτο (ράφια) τυλίγουμε το καλαθάκι μας (από τα υλικά το 1.) και κολλάμε πάνω του τα ξυλάκια.


Παίρνουμε το καλούπι μας που ήδη θα έχει στεγνώσει και σπάμε το μπαλόνι ώστε να μπορούμε να συναρμολογήσουμε την κατασκευή μας. Ανοίγουμε τρύπες και δένουμε με κορδελίτσες. Τέλος τοποθετούμε μέσα το γλαστράκι και είναι έτοιμο……


            Όμως ως μαμά και εγώ δύο πανέμορφων παιδιών, έπρεπε να φτιάξω κάτι να κεράσω τα παιδιά μου ( και τον άντρα μου) και σκέφτηκα ένα ξεχασμένο στο χρόνο απλό Κρητικό Παραδοσιακό κέρασμα που έφτιαχνε κάθε γιορτινή μέρα η δύο φορές μαμά μου, η μακαρίτισσα η γιαγιά μου «Τα λουκούμια».
            

Γλυκάκια απλά και πεντανόστιμα!!!!!



Τα λουκούμια της γιαγιάς Γαλάτειας


Υλικά για τα λουκούμια

·         Μισό ποτήρι λάδι
·         Μισό ποτήρι ζάχαρη
·         Μισό ποτήρι κανελόζουμο
·         Μισό ποτήρι πορτοκαλάδα
·         Ένα σφηνάκι ρακί
·         Λίγη μαστίχα σκόνη
·         Δύο φακελάκια μαγιά
·         Μισό κιλό αλεύρι (περίπου)

Υλικά για το σιρόπι

·         Μια φλιτζάνα ζάχαρη
·         Μισή φλιτζάνα μέλι
·         Μισή φλιτζάνα νερό


Εκτέλεση

            Ανακατεύουμε τα υγρά υλικά μας μαζί με τη ζάχαρη μέχρι να λιώσει. Στη συνέχεια προσθέτουμε το αλεύρι ανακατεμένο με τη μαγιά και ότι μυρωδικά μας αρέσουν, βάζοντας όσο αλεύρι χρειαστεί ώστε να πλάθεται και να μην κολλάει στα χέρια. Αφήνουμε τη ζύμη να ¨ξεκουραστεί¨ και αμέσως μετά πλάθουμε μακρόστενα μπαστουνάκια και κόβουμε σε μικρά κομμάτια. 

Τα αφήνουμε να ανεβούν και τα τηγανίζουμε σε καυτό λάδι. Το σιρόπι μας το φτιάχνουμε βράζοντας μαζί όλα τα υλικά για πέντε λεπτά και περιχύνουμε ……


            Είναι απλά αλλά τέλεια!!!!!


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ!!!!!!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγωτό χωρίς γλουτένη και λακτόζη

Το Αυγό

Το προζύμι της Μεγάλης Παρασκευής