Ένα κέρασμα κι ένα βιβλίο



Καλησπέρα μπλογκογειτονίτσα όμορφη! 
Σήμερα ήρθα να σας κεράσω ένα  αμυγδαλωτό από την όμορφη Σκόπελο. 


 Τις μικρές μυρωδάτες γλυκές μπαλίτσες που έφερε ο Αντώνης μου, το πρωί όταν επέστρεψε από τις διακοπές του, 

και να σας μιλήσω για το τελευταίο  βιβλίο που διάβασα.


 Το ιστορικό μυθιστόρημα 
"Η ωραία της Κρήτης " του Σταύρου Καρκαλέτση από τις εκδόσεις "Εμπειρία Εκδοτική", το βιβλίο μου το χάρισε η κολλητούλα μου και διαβάστηκε μισό  μισό σε γη και ουρανό  και σε δύο αεροδρόμια.


 Το ξεκίνησα στο Ηράκλειο🛫  το συνέχισα στο αεροπλάνο και το ολοκλήρωσα στο Τελ Αβίβ. 🛬


  Ένα ιδιαίτερο μυθιστόρημα, ρομαντικό με ωραίες περιγραφές  και όμορφο   ποιητικό λόγο  για τις αγάπες που άνθιζαν  μέσα στη φλόγα της κρητικής  επανάστασης και την αντάρα του ξεσηκωμού.Ένα μυθιστόρημα που στάθηκε αφορμή να ψάξω και να μάθω περισσότερες πληροφορίες για τα πέτρινα χρόνια της Ενετοκρατίας στο νησί καθώς ο αγώνας για την ελευθερία και η δίψα  του κρητικού λάου για μια ανάσα ζωής, ξεδιπλώνονται με γλαφυρό τρόπο σε κάθε σελίδα. Επίσης , ήταν μια υπενθύμιση ότι αυτός ο τόπος έχει περάσει πολλά δεινά...και πως σκλαβιά, διωγμοί και σφαγές δεν υπήρχαν μόνο από τους  Τούρκους αλλά και από τους Ενετούς.... Δεν μπορούσε να μην έρθει στη σκέψη μου και η Παναγία η Μεσοπαντήτισσα που σύμφωνα με την  παράδοση  είχε αγιογραφηθεί  από τον ίδιο τον Ευαγγελιστή Λουκά  και οι Ενετοί την πήραν από  την εκκλησία  Αγίου Τίτου και τη μετέφεραν στη Βενετία όταν έφευγαν από το νησί... Εννοείται πως δεν επέστρεψε ποτέ και παραμένει στη μνήμη του Μεγάλου Κάστρου ως η ξενιτεμένη  Παναγία της Κρήτης. 
Το βιβλίο ήταν  καλό, γεμάτο απ' τη θαλασσινή αρμύρα της Κάντιας και τα αρώματα της Πόλης.  Μου άρεσε  με συνεπήρε και με ταξίδεψε κυριολεκτικά και μεταφορικά!❤  


Λίγα λόγια από την υπόθεση από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

 "Κρήτη, 1347
Η επανάσταση κατά των Βενετών κατακτητών, με πρωτοστάτες τους αδελφούς Ψαρομήλιγγους, μαίνεται εδώ και έξι χρόνια. Με ορμητήριο την απρόσιτη Ανώπολη, στις σφακιανές μαδάρες, ο Ιωάννης Ψαρομήλιγγος, ξακουστός σε όλο το νησί για την αντρειοσύνη του, κρατά υψωμένα τα λάβαρα του αγώνα.
Η πολύπαθη γη της Κρήτης παραδίδεται στον όλεθρο  και τη φωτιά του πολέμου. 
Οι Βενετοί δε μένουν άπραγοι. Ο στόλος καταπλέει στο νησί, φέρνοντας από τη Βενετία σιδερόφρακτους ιππότες και νέους, φιλόδοξους καστελάνους. Ένας από αυτούς, ο νεαρός Νικόλαος Φαλέτρο. 
Στη σκιά της μεγάλης επανάστασης, η Θεοδώρα Μελισσηνή -η επονομαζόμενη και Ωραία της Κρήτης- γίνεται μήλον της έριδος ανάμεσα στους δύο άντρες. Σε ποιον θα καταθέσει την καρδιά της;
Τρεις άνθρωποι, τρία πεπρωμένα συναντιούνται. Πάνω και πέρα ​​από αυτούς, η μοίρα παίζει τα δικά της παιχνίδια. Τρεις άνθρωποι που δεν αφήνουν να ζήσουν όπως εκείνοι θέλουν. Κρατούν όμως ως τελευταίο δικαίωμα το αν και πόσο θα ζήσουν, όταν όλα πια σκοτεινιάζουν..." 

 
Φιλενάδα μου ευχαριστώ για το βιβλίο📚  Μανόλη  μου  ευχαριστώ για τις φωτογραφίες 📸 από τα αεροδρόμια. 

Αντώνη μου ευχαριστώ για τα όμορφα και γλυκά ενθύμια 😊




 

Σχόλια

  1. Ειρήνη μου μας λίγωσες με τα γλυκά από την όμορφη Σκόπελο, αλλά εκεί που μας κίνησες το ενδιαφέρον είναι το βιβλίο του Σταύρου Καρκαλέτση... θα το βάλω στα προσεχώς μου αφού μου αρέσει ότι έχει να κάνει με την Κρήτη και τους Ενετούς.
    Και επειδή έχω διαβάσει και εγώ μια πολύ ωραία τριλογία της συγγραφέως Αννας Γαλανού, από τα Πεζά Ηρακλείου, σου το προτείνω αν έχεις την διάθεση και τον χρόνο... έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον..Η Τριλογία λέγεται" Οι δρόμοι της καταιγίδας" και ο πρώτος τόμος είναι "η θυσία' από τις εκδόσεις Διόπτρα...
    Σε ευχαριστούμε για την πρόταση, να περνάς όμορφα με ότι κάνεις και καλά διαβάσματα.
    Να έχεις ΄ενα όμορφο Σαββατοκύριακο!! καλό σου βράδυ! 🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου καλησπέρα! Σε ευχαριστώ κι εγώ για την πρόταση. Μπαίνει στα υπόψιν! Η Άννα Γαλανού είχε έρθει στην πλατεία Ελευθερίας προχθές αλλά το έμαθα αργά . Ήθελα να τη γνωρίσω. Όμως ελπίζω του χρόνου να έρθει.... Κρητικιά είναι άλλωστε! Καλό υπόλοιπο Κυριακής! Σε φιλώ!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καλή Σαρακοστή!!!

Το Πρώτο Πάσχα