Πασχαλινά κουλουράκια χωρίς γλουτένη

Καλησπέρα φίλοι μου! Αγαπώ πολύ τις ευωδιές της άνοιξης που ακόμα και μέσα από την τόση σκόνη που αιωρείται  στην ατμόσφαιρα καταφέρνουν να μας αγγίζουν την ψυχή.  
 Χθες  προμηθεύτηκα τα μπαχαρικά που χρειάζομαι για τις συνταγές μου και το σπίτι μας  άρχισε σιγά σιγά να μυρίζει Πάσχα. Έτσι, σκέφτηκα ότι η πρώτη γιορτινή συνταγή που θα φτιάξω και μοιραστώ μαζί σας να είναι χωρίς γλουτένη και λακτόζη. Δηλαδή τα κουλουράκια της μαμάς... 


Αυτά τα πεντανόστιμα πασχαλινά κουλουράκια χωρίς γλουτένη  είναι η δεύτερη φορά που τα φτιάχνω και μου αρέσουν πολύ.  Η ζύμη τους πλάθεται εύκολα,είναι πολύ αρωματικά και διατηρούνται για αρκετές μέρες αφράτα. 

Πάμε στην κουζίνα να τα φτιάξουμε;

Υλικά: 125 γρ.βιολογικο βούτυρο GHEE *
1/4 κούπας ηλιέλαιο
3/4 κούπας ζάχαρη
2 αυγά
1 /4 κούπας γάλα χωρίς λακτόζη 
1/ 4 κούπας χυμό πορτοκαλιού ( το γάλα και ο χυμός να είναι μαζί μισή κούπα) 
Ξύσμα πορτοκαλιού
μισό κουταλάκι σόδα,  λίγη αμμωνία στη μύτη του κουταλιού του γλυκού 
1 βανίλια  
1/2 κουταλάκι κάρδαμο
3 κούπες  αλεύρι χωρίς γλουτένη  freee self raising white flour  2 κούπες αλεύρι χωρίς γλουτένη  μωβ των μύλων Αγίου Γεωργίου
1 αυγό για επικάλυψη. 



Διαδικασία: Χτυπάμε το βούτυρο, το λάδι και τη ζάχαρη μέχρι να αφρατέψουν και να γίνουν σαν κρέμα. Στη συνέχεια, βάζουμε ένα ένα τα αυγά, το γάλα, και το χυμό πορτοκαλιού  που μέσα έχουμε ανακατέψει  τη σόδα και την αμμωνία. 
Προσθέτουμε το ξύσμα  το κάρδαμο και τη βανίλια. Τέλος βάζουμε το αλεύρι λίγο λίγο. Η ζύμη πρέπει να είναι μαλακή  και εύπλαστη. 
Την αφήνουμε να ξεκουραστεί για 10 λεπτά και στη συνέχεια πλάθουμε τα κουλουράκια μας όσο μπορούμε πιο λεπτά γιατί φουσκώνουν. Τα τοποθετούμε σε ταψί με λαδόκολλα, τα αλείφουμε με αυγό και τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσουν . 


* Το βούτυρο GHEE το χρησιμοποιώ γιατί είναι καθαρισμένο, δεν περιέχει πρωτεΐνες γάλακτος είναι εύπεπτο και  πιο φιλικό για το στομάχι μου. Εσείς όμως, μπορείτε να βάλετε βούτυρο απλό στα κουλουράκια  σας αν δεν έχετε πρόβλημα με τη λακτόζη. Επίσης μπορεί να αφαιρεθεί η αμμωνία από τα υλικά. Εγώ τη χρησιμοποιώ επειδή στη μνήμη μου είναι συνδεδεμένη με τα πασχαλινά κουλουράκια...Τα τσουρεκάκια όπως τα λέμε εδώ στην Κρήτη. Αλεύρι μπορεί να χρειαστεί περισσότερο ή λιγότερο. Εξαρτάται πάντα από το μέγεθος των αυγών και την κούπα που χρησιμοποιούμε. Η δική μου είναι κούπα μεζούρα των 250m.l Πρέπει να προσέχουμε και να βάζουμε λίγο λίγο το αλεύρι μέχρι να επιτύχουμε μια ζύμη εύπλαστη και καθόλου σκληρή. 



Καλή επιτυχία σε όσους τα φτιάξετε. 

Σχόλια

  1. Αχ αυτά τα κουλουράκια Ρηνούλα μου πόσο κλασσικά κι αγαπημένα σε κάθε παραλλαγή τους. Καλό Πάσχα σε όλη τη φαμίλια μέσα από την ψυχή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καλή Σαρακοστή!!!

Το Πρώτο Πάσχα